Voetreflexzonetherapie,
 het doel:

• Lichaamsfuncties optimaliseren
  • Herstellen van evenwicht
  • Spanningen, stress en pijn verminderen
  • Ondersteuning van reguliere behandelwijzen.
Wat is voetreflexzonetherapie?

Voetreflexzonetherapie is een eeuwenoude, holistische natuurgeneeswijze, die het zelfherstellend vermogen van het lichaam aanspreekt. Via de voeten worden lichaam en geest gekalmeerd en/of gestimuleerd. Je voeten bevatten reflexzones, die corresponderen met alle organen in je lichaam. Je klachten zijn op de voeten te herkennen door prikkelingen en pijnpunten. Deze punten geven een indicatie voor de mogelijke oorzaak van je klacht.

Bij Sonnevelt Opleidingen volgde ik de HBO opleiding tot Voetreflexzonetherapeut inclusief Medische basiskennis. Zie http://www.sonneveltopleidingen.nl/therapeut/hester-visser

Jaarlijkse nascholingen volg ik o.a. bij Total Health, zo ook Chinflex: behandeling van de voeten én onderbenen plus knieën.
Zie http://www.totalhealth.eu/content/chinflex%AE

Aanpak

Kennismaking en behandeling:

Kom langs om kennis te maken onder het genot van een kopje thee. Zie de praktijkruimte en krijg een indruk van de mogelijke behandelingen. Dit is een gratis kennismaking van een half uur.

Het volgende consult is tevens intake. Duur, een half uur: we nemen samen de vooraf ingevulde anamnese door.
Aansluitend ontvang je de eerste behandeling van een uur.

Vervolgconsulten duren 1 - 1,5 uur.

Het opstellen van een behandelplan behoort, indien gewenst, tot de mogelijkheden.

Een behandeltraject kan bestaan uit 4 tot 12 behandelingen.

We maken in overleg afspraken over de behandelfrequentie.

Regelmatige behandelingen bevorderen je gezondheid!